Červen je měsíc tenkého střeva. Starejte se o něj a pomůžete i srdci.

22.06.2019 | Relax studio LEA

Tento měsíc symbolizuje příchod léta a tenké střevo je v kritickém období. Elementem orgánu je oheň a barvou léta je červená. Úkolem tenkého střeva je vstřebávání živin, je prakticky jejich vstupní branou do těla. Dobrá kondice tohoto orgánu významně ovlivňuje kvalitu absorpce potřebných látek do organismu a následné vyloučení škodlivin z těla.Tlusté střevo je navíc podle čínské medicíny párovým orgánem srdce a chrání ho. Zabraňuje přílišné horkosti a přemíry napětí. Toto napětí tlusté střevo vypouští z těla přes močový měchýř. To může způsobovat potíže při močení a dokonce záněty měchýře. Vyhýbejte se tedy dlouhodobému přepětí!

Oslabení tenkého střeva se může projevit i průjmy a potížemi sliznic

Poruchy tlustého střeva souvisí s dvanáctníkem a mají proto sekundární vliv na páteř, slinivku a sliznice. Nadýmání, tlak pod žebry, tíha v žaludku i na lačno, průjmy - to všechno může věstíit oslabení tenkého střeva. Na duševní úrovni mohou pocity strachu a nedůvěry vyvolávat reakci tlustého střeva ve smyslu špatného vyhodnocování stresové situace. Tělo neví, jestli je to dobré nebo špatné a snaží se těchto „věcí“ rychle zbavit – např. průjmem. Je tedy velice důležité, jakou energii ve formě potravy, ale také tu duševní přijímáme. Trvalé napětí, kritičnost a odmítání a posuzování může vést až k vážnému poškození sliznic tenkého střeva a vzniku vážných autoimnunitních onemocnění, jako je celiakie, Crohnova choroba a další.

Jak se dostat do rovnováhy?

Kritická doba pro tenké střevo čas mezi 13. a 15. hodinou. V tuto dobu ho nezatěžujte stravou. Jezte co nejvíce vlákniny a omezte umělé, průmyslově zpracované potraviny. Omezte živočišné tuky, alkohol, kávu. Pijte čistou vodu. Dejt si vše, co teď roste  - zelené a červené ovoce i zeleninu. Výborné jsou fermentované výrobky a naklíčené obilí a luštěniny. Vyhněte se naopak co nejvíc lepku a soli. A dopřejte si kvalitní lněný olej. Z bylinek je v tomto období dobrá pažitka, rozmarýn, šalvěj, máta, tymián, bazalka, oregáno, saturejka (potlačuje nadýmání), kurkuma.

Hlídejte své emoce a věřte, že vše je jak má být :) Mějte se rádi takoví, jací jste